Żłobek

Organizacja żłobka

Naszym celem jest tworzenie miejsca, gdzie największą wartością jest dziecko. Oprócz rodzinnej atmosfery i zabawy, efektywnie i skutecznie stymulujemy ogólny rozwój każdego dziecka, bo przecież żłobek to początek edukacyjnej drogi.

DzieciŻłobek ma zatem niezwykle ważny wpływ na następujące sfery rozwoju malucha:

  • Sfera społeczna – maluch uczy się współpracy, dzielenia z innymi, zaczyna nawiązywać relacje z dziećmi i dorosłymi
  • Sfera emocjonalna – uczy się wyrażać swoje emocje i radzić sobie z nimi
  • Sfera poznawcza – rozwija swoją pamięć i koncentrację, poznaje świat poprzez obserwację, zabawę i eksperymentowanie
  • Sfera fizyczna – rozwija się jego koordynacja ruchowa, wzrokowa i słuch: uczy się biegać, chwytać, skacze itp


Pamiętamy również, że szczęśliwy człowiek to taki, który ma swoje pasje, coś co pozwala mu się spełniać, być kimś wyjątkowym. Dlatego rolą naszego żłobka jest pomóc małemu człowiekowi odszukać tę pasję. Może będzie chciał tańczyć, malować, grać w piłkę a może znajomość języków obcych otworzy mu okno na świat.

Nasza placówka  poprzez dostosowanie się do aktywności dziecka, a także zwrócenie uwagi na jego szczególne predyspozycje, umożliwia maluchowi stworzenie idealnych warunków do tego, aby jego rozwój przebiegał prawidłowo czemu sprzyjają mała kameralna grupa do 12 dzieci.

 

Organizacja żłobka

Żłobek „Nasza Lokomotywa ” jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 18:00, z wyłączeniem świąt, dni ustawowo wolnych od pracy oraz  :

  • 2 maja
  • piątek po Bożym Ciele
  • pierwsze 2 tygodnie sierpnia. (przerwa techniczna)
  • 24.12 – 01.01.25r. (przerwa świąteczna)

 

Program adaptacji malucha w żłobku

Dzieci

Adaptacja w naszej placówce jest bezpłatna i trwa 5 dni. Dziecko ma okazję spędzić pierwsze 2/3 dni w towarzystwie rodzica, poznając wychowawcę grupy oraz innych uczniów. Nie chcemy przedłużać tego momentu. Dziecko powinno wyjść wtedy, kiedy jest podekscytowane nowym miejscem i będzie chciało wrócić. Ile czasu potrzebuje na oswojenie z przestrzenią, z nami - to kwestia indywidualna. Są dzieci, którym wystarcza jeden dzień, a zdarzają takie które potrzebują kilku dni.

W kolejnych dniach dzieci uczestniczą w naszych codziennych zajęciach, poznając zwyczaje grupowe i nawiązując nowe kontakty. Rodzice mogą towarzyszyć swoim pociechom, obserwując ich rozwój.

Do naszego żłobka przyjmujemy dzieci w wieku od 1,5 do 2,5.

 

Jak powinna wyglądać wyprawka

Po podjęciu decyzji o wyborze naszego żłobka niezbędnych jest kilka rzeczy, które należy podpisać i przynieść do placówki:

  • kocyk, poduszka, prześcieradło o wymiarach 60/120
  • ulubiona przytulanka lub miś do spania
  • piżamka
  • kubeczek, szczoteczka i pasta do zębów
  • ubranka na zmianę w worku
  • kapcie
  • śliniaczek
  • pieluszki
  • mokre chusteczki
  • fartuszek do zajęć plastycznych
  • kalosze, strój przeciwdeszczowy

 

Projekty edukacyjne realizowane w roku przedszkolnym 2024/2025

Dzieci

  • „UWAŻNOŚĆ- nasza siła, wielka moc” - na zajęciach dzieci uczą się m.in. rozumieć swoje wewnętrzne złości, akceptować swoje emocje, zamiast je tłumić, a także pielęgnować życzliwość do innych. Wykonują ćwiczenia, które pomagają im poprawiać koncentrację oraz radzić sobie, kiedy ogarną ich trudne emocje. Zajęcia stymulują wszystkie zmysły, przez co przyczyniają się do tworzenia nowych połączeń między synapsami nerwowymi, które powstają w wyniku interakcji pomiędzy organizmem a środowiskiem. Dzięki temu procesy myślowe przebiegają sprawniej i są efektywniejsze.
  • „Odkrywamy emocje” - jest programem o potwierdzonej skuteczności, pozwalającym na rozpoznawanie i efektywne zaspokajanie potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji i funkcjonowania społecznego..

Zajęcia cykliczne 

  • „Warsztaty bębniarskie” - Łubudubu - dzieci poznają instrumenty perkusyjne pochodzące z wielu miejsc kuli ziemskiej – Afryki, Brazyli, Kuby oraz nauczą się na nich grać. Biorą czynny i twórczy udział w zabawach rytmicznych oraz wspólnym tworzeniu utworu muzycznego.
  • „Ceramika Kaliente" – dzieciństwo to czas, kiedy człowiek poznaje świat, chętnie nabywa nowe umiejętności i odkrywa swoje pasje. Zajęcia ceramiczne dla dzieci doskonale wpływają na ich rozwój: rozwijają wyobraźnię i wrażliwość artystyczną, a także poprawiają zdolności manualne. Takie zajęcia mogą też działać – nie tylko na dzieci – relaksująco i uspokajająco. A duma z własnoręcznie wykonanego naczynia jest nie do przecenienia.  
  • „Od ucha do ucha” – audycja muzyczna - już od najmłodszych lat warto zadbać o umuzykalnianie malucha. Obcowanie z muzyką ma korzystny oraz długotrwały wpływ na psychikę dzieci, ich zdolności poznawcze, pamięć i koncentrację czy kształtowanie wyobraźni. To także źródło radości i aktywności, pozwalające wyrazić swoją ekspresję. 
  • „Dogoterapia” – terapia z udziałem psa ma liczne walory edukacyjne. Ułatwia koncentrację uwagi, zwiększa zaangażowanie w naukę, kształtuje orientację przestrzenną, ułatwia rozpoznawanie i wyrażanie swoich emocji, poprawia sprawność ruchową, pamięć i umiejętności komunikacyjne, rozwija słownictwo. Podczas zajęć dogoterapeutycznych dzieci zyskują też wiedzę na temat psiaków i praw przyrody. Uczą się samodzielności, odpowiedzialności i empatii. Uczestnictwo w opiece nad czworonogami daje im poczucie bycia potrzebnymi i zmniejsza uczucie osamotnienia.
  • „Sensoplastyka” - to zajęcia rozwojowe, które polegają na wspieraniu samodzielności i kreatywności dzieci. Mnogość faktur, kolorów, materiałów, to domena tych zajęć. Specjalnie przygotowana i zabezpieczona sala pozwala na wybuch kreatywności Waszych dzieci. Mogą swobodnie się wybrudzić, poznać kształty i konsystencję używanych produktów. Podczas zajęć używane są tylko bezpieczne produkty, więc nie musicie się obawiać o zdrowie Waszych pociech. Naszym celem jest pobudzenie wszystkich zmysłów tak, aby dziecko mogło samo na własnej skórze poczuć ich oddziaływanie. Robimy wszystko tak, aby dać dziecku możliwość spontanicznej samodzielnej zabawy, pozwalając tym samym na rozwój wyobraźni i kreatywności dziecka. Zapewniamy swobodę ruchu, pracujemy na podłodze, nie przy stołach. Odzież ochronna i fartuchy nie będą nam potrzebne, bawimy się w odzieży przeznaczonej do ubrudzenia się